Een gestroomlijnd inkoopproces

Een gestroomlijnd inkoopproces

News

Het principe van three way matching.

Elk bedrijf wil een inkoopproces dat gestroomlijnd verloopt. Waarom? Stel dat je iets bestelt en iemand anders binnen het bedrijf ontvangt de bestelling. Blijkt dat de bestelling niet volledig is maar diegene die de bestelling ontvangt weet dit niet en keurt die goed. Op dat moment komt er ook een factuur toe die de oorspronkelijke bestelling weergeeft. Nog iemand anders keurt die goed en plots wordt een verkeerde factuur betaald. Zoals u ziet zijn deze manuele handelingen onderhevig aan fouten en is bovendien niet efficiƫnt. Dit kan opgelost worden door systematisch het three way matching principe toe te passen in het bedrijf op basis van een geautomatiseerd inkoopproces:

De ontvangen factuur, de bestelling opgemaakt door de organisatie en het bewijs van de goederenontvangst kunnen gematcht worden met elkaar door deze processen te automatiseren. Matching refereert dan naar de vergelijking van diverse factuuronderdelen zoals aantallen, eenheden, prijs per stuk, datum en naam leverancier.

Dit automatiseren kan heel eenvoudig met het beheerssysteem Winbooks Logistics (lokaal op netwerk) of het luik commercieel beheer van Winbooks on Web (online). Vraag er naar via onze contactpagina.

Het Pacom team